Brugen af åremålsansættelser i det offentlige bør reduceres, mener professor Henning Jørgensen fra Aalborg Universitet. Formålet med den type ansættelser er, at man er ansat i en kortere periode og derfor får en lidt højere løn. "Men hvis det nærmest bliver en permanent ansættelse, fordi man igen og igen bliver forlænget og genansat i den samme stilling, falder en stor del af den argumentation jo til jorden", lyder det fra Henning Jørgensen.