Debat: En ægte win-win situation for Vestas, og øvrige aktører i branchen!

• Eskild Holm Nielsen
  • Børge Lindberg
  • Henrik Møller

Poul Nielsen fra Sakskøbing skriver i et debatindlæg, at institutleder Børge Lindberg fra Aalborg Universitet "frejdigt" har udtalt, at universitetet hverken er på borgernes eller industriens side. Udtalelsen kom efter, at Ekstra Bladet afslørede, at Børge Lindberg har låst universitetets lavfrekvensmåler inde. Måleren har ellers ifølge Poul Nielsen "afsløret vindindustriens kunstfærdige beregninger af den lavfrekvente støj". Aalborg Universitet fik for nylig doneret en super computer af Vestas. Det skaber en mistanke om et alt for tæt samarbejde mellem industrien og forskningsinstitutionen. En mistanke, der ikke bliver mindre af, at Eskild Holm Nielsen, dekan for Aalborg Universitets Teknisk-Naturvidenskabelige Fakultet, dagen efter fyringen af professor Henrik Møller, talte varmt for et øget samarbejde mellem vindindustrien og forskningsinstitutioner.
Periode8 feb. 2016

• TitelEn ægte win-win situation for Vestas, og øvrige aktører i branchen!
    Mediets navn/udløbLolland-Falsters Folketidende
    Dato08/02/2016
    Producer/forfatterPoul Nielsen Pogemosevej 14 4990 Sakskøbing
    URLLog ind for at vise link til presseklip fra Infomedia