Debat: For dyrt at videooptage forelæsninger

I et debatindlæg skriver lektor ved Institut for Datalogi ved Aalborg Universitet Bent Thomsen om videooptagelser af forelæsninger. Han skriver, at der allerede eksisterer flere optagelser af forelæsninger ude på internettet til fri afbenyttelse, deriblandt en del fra hans egne kurser. Problemet med at øge mængden af disse ligger i de omkostninger, der forbundet med at producere videooptagelserne, idet det både kræver mandskab at optage og redigere videooptagelserne, og den slags koster penge. Desuden er det allerede kutyme indenfor datalogi, at forelæserne lægger deres manuskripter, noter osv. ud på nettet til glæde for de studerende. Derfor mener Bent Thomsen, at udbyttet af de videooptagede forelæsninger ikke står mål med indsatsen.
Periode2 dec. 2005

• TitelDebat: For dyrt at videooptage forelæsninger