Debat: Forksere opfører sig kritisabelt

Anders Nilsson har skrevet et debatindlæg i dagens avis, hvori han kritiserer to unavngivne forskere fra Aalborg Universitet. Den ene forsker har tilsyneladende forvekslet personlige aversioner med faglige kommentarer i en situation, hvor en demonstration mod velfærdsreformen skulle analyseres. Denne forskers optræden blev derefter kritiseret i et læserbrev af borgmesteren for Pandrup Kommune, Flemming Jansen (V). Den anden forsker udviser herefter uvidenhed, da denne iler sin kollega til undsætning på trods af, at vedkommende ikke har set det indlæg, som den første blev kritiseret for. Disse forskeres optræden har ifølge Anders Nilsson givet Aalborg Universitet et problem med dets anseelse.
      Periode25 maj 2006

• TitelDebat: Forksere opfører sig kritisabelt