Debat: Medarbejderne i en verden i forandring

Dagens synspunkt er skrevet af studerende på Institut for Læring på Aalborg Universitet, Maria Madsen. Hun skriver, at samfundet hastigt forandres, hvilket kan ses i de nye funktioner og opgaver, vi skal løse som medarbejdere på arbejdsmarkedet. Hun stiller spørgsmålstegn ved, om vi kan nå at tilpasse os hurtigt nok. Hun henviser til forsker Peter M. Senge, som siger, at en medarbejder skal se sig selv som en del af en sammenhæng. Medarbejdernes mentale modeller skal ændres, så de arbejder for succes og ekspansion via samarbejde mod fælles mål. Ifølge Maria Madsen handler succes måske mest om evnen til at ville acceptere og lære sig de særegne kulturelle koder, som råder på ens arbejdsplads.
      Periode17 aug. 2005

• TitelDebat: Medarbejderne i en verden i forandring