Debat: Samarbejde med AAU skal forstærkes

I et debatindlæg i Nordjyske Stiftstidende skriver borgmester i Aalborg, Henning G. Jensen (S), at Aalborg Universitet (AAU) har førertrøjen i Danmark mht. samarbejde mellem universiteter og erhvervslivet. Det tilføjes, at Aalborg Kommune og Region Aalborg Samarbejdet gerne vil bidrage til at løfte samarbejdet til usete højder. Det handler først og fremmest om at skabe arbejdspladser, da universitetet kan understøtte innovation og udvikling. Samtidig vil de styrke iværksætterområdet med det nye Iværksætterakademi, der skal tilføje en ny dimension til iværksætterindsatsen. Derudover vil de udvikle sammenhængende iværksættermiljøer for nye kandidater og skabe nye efteruddannelsestilbud. De har store forventninger til et udvidet samarbejde med AAU, og de er sikre på, at de sammen kan skabe stærke resultater.
      Periode27 jul. 2005

• TitelDebat: Samarbejde med AAU skal forstærkes