Den gamle mand og kloden

• Steen Hildebrandt

Adjungeret professor ved Aalborg Universitet Steen Hildebrandt skriver, at menneskeheden står foran en ny epoke. Den nye epoke kaldes den Antropocene epoke, og erstatter den Holocene epoke, der begyndte for 12.000 år siden. Den Antropocene epoke kaldes også for Menneskets tidsalder, og det er for at understrege, at det er menneskehedens tur til at tage lederskabet over kloden. Hildebrandt understreger, at vi alle har et ansvar over for den helhed, som kloden repræsenterer, og at man er nødt til at tage ansvar for jordens tilstand. Derfor skal FN's mål for en global bæredygtig udvikling tages alvorligt, skriver han.
    Periode6 mar. 2016

• TitelNu må mennesket tage det globale lederskab
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
      Dato06/03/2016
      Producer/forfatterSTEEN HILDEBRANDT, PHD., professor emeritus, Aarhus Universitet, og adjungeret professor ved Aalborg Universitet.
      URLLog ind for at vise link til presseklip fra Infomedia
      PersonerSteen Hildebrandt
    • TitelDen gamle mand og kloden
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende