Den moderne mand erobrer spalterne

Presse/medie

Beskrivelse

I modsætning til mandeblade, der handler om sex og biler, fokuserer en række nye amerikanske trykte og internetbaserede magasiner på emner som forældreroller, mentalt velvære og samliv, hvor de forsøger at afspejle mandens forandrede rolle i samfundet. Hverken hos Aller eller Benjamin Media, der begge udgiver magasiner, tror man dog på et marked for mandeblade med forældreroller og samliv som hovedfokus. Ifølge professor i kønsforskning på Aalborg Universitet Anette Borchorst skyldes det en stereotyp kønrsrolleopfattelse i medierne. - De danske mandeblade er helt firkantede og fanger ikke, at der sker en ændring i mænds hverdagsliv. Jeg tror også, at det er mangel på mod fra deres side, at man ikke i højere grad satser på disse emner, siger hun. (Louise Graa Christensen)
Periode19 aug. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDen moderne mand erobrer spalterne
    Mediets navn/udløbKristeligt Dagblad
    Dato19/08/2010
    PersonerAnette Borchorst