Det bliver smart at kunne tysk

• Klaus Wilhelm A. Bohnen
  • Ernst-Ullrich Pinkert
  • Jan Tödtloff Schlosser

Danskerne har i årevis valgt det tyske sprog fra, på trods af at Tyskland er Danmarks største handelspartner, masser af danskere holder ferie i Tyskland, og endnu flere tyskere tager på ferie i Danmark. Men nu melder universiteterne for første gang i mange år om større interesse for tyskstudiet. - Tysk er ved at blive en del af popkulturen. Butikker får tyske navne, tyske citater dukker op - og Bezzerwizzer er blevet et populært spil, siger ekstern lektor Jan Schlosser, Aalborg Universitet (AAU). Professor Klaus Bohnen, der snart går på pension efter 28 år på AAU, har også registreret, at tiderne så småt er ved at vende. Docent Ernst-Ullrich Pinkert, AAU, peger ligeledes på, at det tyske fodboldlandshold har imponeret de seneste år. (Søren Beukel Bak)
    Periode17 aug. 2010

• TitelDet bliver smart at kunne tysk
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
      Dato17/08/2010