• Christian Baron

I en kronik kritiserer Christian Kaarup Baron, lektor ved institut for Kemi og Biovidenskab på Aalborg Universitet, at Bæredygtig Bioteknologi og seks andre tekniske uddannelser er blevet lukket på Aalborg Universitet. Baron nævner, at beslutningen er ironisk, da ledelsen på Aalborg Universitet afholdte et topmøde den 26. november for at diskutere, hvordan man kunne styrke danskernes 'STEM'-kompetencer (Science, Technology, Engineering, Math ). Baron mener, at nedlægningen af uddannelserne er med til at fjerne basen for tværfaglighed mellem mere ”traditionelle” hovedområder og ingeniørfaglige kompetencer.

Periode14 dec. 2018 → 14 dec. 2018

Mediebidrag

Mediebidrag

• TitelKronik: KRONIK: Det kræver kun et enkelt fejltrin at få et helt universitetsmiljø til at ramle sammen