DR P1 Kejser: Døden taler vi ikke om!

• Jakob Borrits Sabra

Emne

Paneldebat og diskussion omkring dødens tabu og hvordan danskere både opfatter og udtrykker følelser i forbindelse med sorg, minde og sociale medier.

Periode29 mar. 2016

Mediebidrag

Mediebidrag

• TitelDR P1, Kejser: Døden taler vi ikke om!
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbKejser på DR P1
    MedietypeRadio
    Varighed/længde/størrelse57:00 minutter
    Land/OmrådeDanmark
    Dato29/03/2016
    BeskrivelseDer er meget få ting her i livet, vi er i stand til at forudsige, men døden er helt sikkert én af dem. Alligevel taler vi sjældent med hinanden om vores egen fremtidige død eller det at miste. Men hvorfor snakker vi først for alvor om livets afslutning, når den indtræffer, og hvor går vi hen for at sørge? I dagens udgave af Kejser stiller vi skarpt på døden og stiller spørgsmålet : Er det livets sidste tabu? Medvirkende: Vibeke Graven, forsker ved Videncenter for Rehabilitering og Palliation ved SDU. Jakob Borrits Sabra, designingeniør og P.hd.-studerende ved Aalborg Universitet. Sophie Hooge Seebach, antropolog og museumsinspektør ved de etnografiske udstillinger på Moesgaard Museum. Søren Egemar Knudsen, enkemand. Vært: Anne Kejser.
    Producer/forfatterMathilde Kaastrup Sørensen
    URLwww.dr.dk/radio/ondemand/p1/kejser-45#!/