DR vinker farvel til teenagerne

Presse/medie

Beskrivelse

DR's Børne&Unge afdeling mister flere og flere seere. De unge gider ganske enkelt ikke DR, hvor X-Factor er den eneste store seer-magnet blandt de unge. X-factor er ligesom Paradise Hotel blandt de store attraktioner for de unge, og succesen med reality-shows er ifølge lektor i medievidenskab på Aalborg Universitet, Karen Klitgaard, at det er feel good-tv. - En af de store attraktioner ved 'Paradise Hotel' er jo, at sådan kunne man aldrig selv finde på at opføre sig. Og derfor sidder man og føler sig dygtig og klog i forhold til den åndssvage opførsel, man ser på tv. Det er feel good-tv, hvor man tænker: Godt det ikke er mig, siger hun. Reality-serierne er dog nødvendige, hvis man skal få de unge til at hænge foran skærmen, forklarer hun. (Lotte Thorsen)
Periode28 sep. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDR vinker farvel til teenagerne
    Mediets navn/udløbPolitiken.dk
    Dato28/09/2010
    PersonerLene Klitgaard