DTU-pris til ung trafikforsker

Trafikforskningsprisen skal uddeles første gang i 2014. DTU indkalder ansøgninger fra unge danske forskere til Trafikforskningsprisen 2014. Prisen gives for et videnskabeligt arbejde, der har at gøre med trafikteknik, trafikplanlægning, trafikmiljø, transportøkonomi eller trafiksikkerhed. Det er en testamentarisk gave fra professor P. H. Bendtsen, der var professor i trafik ved DTU, som har banet vejen for fonden, der nu kan hædre en ung dansk forsker. Professor Bendtsen arbejdede ved Institut for Veje, Trafik og Byplan, som i dag er en del af Institut for Transport på DTU. Da konferencen Trafikdage på Aalborg Universitet velvilligt har tilbudt at bidrage med supplerende midler, vil prisen fremover foreløbig blive uddelt hvert år. Vinderen modtager et rejselegat på 20.000 kr.
      Periode24 jan. 2014