Dvaske drenge skal i gang

På en uddannelseskonference i Nordjylland mødtes 200 politikere, forskere, undervisere og vejledere for at diskutere fremtidens uddannelsespolitik i Nordjylland. Man diskuterede blandt andet, hvordan man skal fastholde alle dem, der kommer i gang med en uddannelse. Det bliver sværere at fastholde alle, jo flere der begynder. Den opgave ligger hos institutionerne, mener Palle Rasmussen fra Aalborg Universitet (AAU). Netop AAU og universitetets arbejde med problembaseret læring blev fremhævet flere gange. Lars Bonderup Bjørn, formand for AAU's bestyrelse, peger på, at den største udfordring er at løfte bundniveauet, så de dårligst uddannede ikke ender uden for arbejdsmarkedet. Det kan man blandt andet gøre med den problembaserede læring, forklarede han. (Søren Beukel Bak)
    Periode1 dec. 2010