Ekspert: Blød værdipolitik ikke længere mulig

Det tidligere folketingsmedlem for De Radikale, Simon Emil Ammitzbøll, er sprunget ud med et nyt parti ved navn Borgerligt Centrum. Strategien er at indfange de vælgere, som engang var villige til at støtte Naser Khaders partieventyr i Ny Alliance. En strategi, som professor ved Institut for Økonomi og Forvaltning ved Aalborg Universitet, Jørgen Goul Andersen, ikke har meget til overs for. 'Det er lige så svært at stifte et nyt parti, som det er at tage livet af et, der har eksisteret længe. Desuden gør de aktuelle konjunkturer ikke livet let for et parti, der ønsker at indtage en blød midterposition. På vej mod lavkonjunkturen træder værdipolitikken i baggrunden for fordelingspolitik og regulær økonomisk politik', vurderer han.
    Periode6 jan. 2009

• TitelEkspert: Potentialet for blød værdipolitik er udtømt