Eksperter fælder dom over KU

• Sven Caspersen

Ugebrevet Mandag Morgen har bedt et ekspertpanel om at bedømme de vigtigste udfordringer for Københavns Universitet i de kommende år. Ekspertpanelet består bl.a. af Sven Caspersen bestyrelsesformand og tidligere rektor for Aalborg Universitet, Fritjof Lind, direktør i CSC Danmark, og Kim Østrup, underdirektør i IBM Danmark. Sven Caspersen mener, at en af Københavns vigtigste udfordringer er at placere sig som et af Europas førende universiteter, mens Fritjob Lind peger på, at den egentlige udfordring er at lære at skære fra. Kim Østrup mener, at der er brug for meget mere samarbejde på tværs af forskellige fakulteter. Og samlet peger ekspertpanelet på en manglende kontakt til erhvervslivet.
    Periode10 okt. 2005

• TitelEksperter fælder dom over KU