Ekstern lektor ved AAU meldt til Bagmandspolitiet

• Erik Werlauff

Ejeren af rederiet Nordic Tankers, Steen Bryde, og dennes samarbejdspartner, Per Vestergaard Andersen, ekstern lektor ved Aalborg Universitet, er blevet meldt til Bagmandspolitiet. Det er Morten Buchard, storaktionær, som har indgivet anmeldelsen til politiet. 'Jeg mener, det er moralsk forkasteligt, at Steen Bryde og Per Vestergaard har misbrugt fortrolige oplysninger om aktionærerne', siger han og henviser til, at Per Vestergaard Andersen angiveligt skulle have brugt fortrolige oplysninger til at skaffe Steen Bryde de nødvendige stemmer til at overtage Nordic Tankers. Erik Werlauff, professor ved Aalborg Universitet, understreger, at det er ulovligt at viderebringe oplysninger om minoritetsaktionærer i danske, børsnoterede selskaber, men ønsker ikke at kommentere på den konkrete sag.
Periode20 sep. 2008

• TitelStoraktionær politianmelder Steen Bryde