Er der en bankrådgiver til stede?

Direktør i Finansforbundet Kent Petersen mener, at bankerne har stadigt stigende problemer med kommunikationen og kontakten til kunderne. Det skyldes bl.a., at det modsat situationen frem til midten af 1990'erne ikke længere kun er banker og realkreditinstitutter, som låner penge ud. Problemet bliver ifølge Petersen forværret af, at bankerne lige nu fyrer ansatte i tusindvis og skærer ned på den kunderådgivning, man kendte før. Seniorrådgiver Lars Krull fra Institut for Ledelse og Økonomi ved Aalborg Universitet ser mindre pessimistisk på udviklingen. Der er forskel på danske banker, siger han, så hvis man som kunde ikke er tilfreds med servicen i sin bank, kan man nemt finde en anden, som passer til ens behov. Han slår fast, at udbuddet af banker er bredt og alsidigt - der er storbanker med bred ekspertise, andelskasser og sparekasser, og der er "det lille pengeinstitut, som støtter den lokale sportsforening".
Periode21 jun. 2014