Er vi her alle sammen?

Vi bygger i stigende grad vores eksistens op omkring den uddannelse og det job vi har. Men 10.000 unge forlader hvert år folkeskolen for aldrig mere at åbne en skolebog. Hvad sker der med denne gruppe unge -hvordan ser de sig selv, og hvordan ser samfundet på dem? I udsendelsen medvirker forskningsleder ved Center for Ungdomsforskning Noemi Katznelson, der fortæller, at unge opfatter uddannelse som en adgangsbillet til det gode liv. Velfærdsforsker ved Aalborg Universitet, Christian Albrekt Larsen, fortæller om, hvordan vi betragter den marginaliserede gruppe. Og så tog Eksistens med i en turistbus fyldt med produktionsskoleelever –en flok unge, der vender det hvide ud af øjnene, når vi taler om globalisering, livslang læring og selvrealisering.
      Periode12 aug. 2006

• TitelEr vi her alle sammen?
        Dato12/08/2006