Erhvervsfolk forudbestiller færre forretningsrejser

Presse/medie

Beskrivelse

Antallet af forudbestilte flybilletter inden for dansk erhvervsliv er faldet markant. Den indsnævrede tidshorisont skyldes bl.a., at forretningsfolkene ikke kan langtidsplanlægge pga. en travl kalender. Det oplyser Hervé Kozar, Country Manager hos Air France/KLM. Han påpeger, at der ikke købes færre flybilletter generelt, selvom de bestilles sent. Hos SAS kan man bekræfte tendensen. Salgsdirektør Lars Bording forklarer udviklingen med det stigende antal onlinebestillinger samt det faktum, at forretningsrejser er blevet mere almindelige, og derfor ikke noget, der planlægges flere måneder i forvejen. Lars Bording anbefaler dog virksomhederne at bestille tidligt, hvis de vil spare penge på forretningsrejserne. Han henviser til, at det er lettere for flyselskaberne at planlægge f.eks. størrelsen af fly på bestemte afgange, hvis billetterne bestilles i god tid. I modsat fald risikerer de at flyve med tomme sæder, eller at afvise passagerer. Trafikforsker Claus Lassen, AAU, er enig i, at forretningsrejser er blevet mere hverdagsagtige, ligesom han peger på, at almen travlhed og økonomisk pres i erhvervslivet er med til at forkorte tidshorisonten på mange rejser.
Periode11 feb. 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelErhvervslivet dropper forudbestilling af forretningsrejser
    Mediets navn/udløbBerlingske Tidende Business
    Varighed/længde/størrelse10,11
    Dato11/02/2008
    PersonerClaus Lassen