Erhvervslivet har alt for meget at sige på AAU

Erhvervslivet har alt for meget at skulle have sagt på Aalborg Universitet (AAU). Dette mener både en talsmand for de studerende og en lektor. Universitets bestyrelsesformand og rektor er uenige. Lektor Ove Mogens Madsen fra AAU er enig i, at erhvervslivet har en for stor stemme i ledelsen. Han udtaler, at der jo ikke er nogen repræsentanter for det arbejde, der forgår på universitet og det kunne der lige så godt være. Bestyrelsesformand Lars Bonderup Bjørn mener ikke, at man skal være ked af at have et erhvervsorienteret universitet, der skal blot være plads til forskning på højt niveau. Rektor Finn Kjærsdam slutter af med at sige, at universitetets sammensætning afspejler universitetets formål.
Periode16 feb. 2012

• TitelErhvervslivet har alt for meget at sige på AAU