Esbjerg er klar til at skabe energieksperter

Aalborg Universitets afdeling i det vestjyske, nemlig i Esbjerg, lancerer næste år to nye uddannelser inden for energi. Således har universitetet netop fået Akkrediteringsrådets godkendelse til at lave en bacheloruddannelse i energi på campus i Esbjerg, ligesom man får en kandidatuddannelse i bæredygtig energi. Rektor Finn Kjærsdam fortæller, at de to nye uddannelser vil være med til at fastholde og udvikle Esbjergs position på området for bæredygtig energi med særlig vægt på offshore-området. - Jeg er meget tilfreds med, at det lykkedes os at få de to uddannelser i hus. Jeg tror på sigt, det vil få stor betydning for Esbjerg som universitetsby samt især for erhvervslivet, der så snart hjulene for alvor kommer i gang igen, har et stort udækket behov for ingeniører med den nyeste viden ikke mindst inden for energiområdet, lyder det fra Finn Kjærsdam.
    Periode21 dec. 2009