Esbjerg vil være universiteternes by

• Peter Plenge

Esbjerg Kommune vil udvide Campus Esbjerg for 50 mio. kr. Både Syddansk Universitet samt Aalborg Universitet har til huse her. Personale- og udviklingschef i Esbjerg Kommune, Christian Bertelsen, forklarer, hvordan de sammen med universiteterne vil forsker i sammenhængen mellem motion og trvisel på arbejdspladsen, et projekt der omfatter 100 af kommunens ansatte. Universitetsdirektør på Aalborg Universitet, Peter Plenge, udtaler om samarbejdet: 'Esbjerg Kommune har mange højteknologiske virksomheder og gode muligheder for nichefelter med internationale perspektiver. For eksempel på energiområdet er det ikke urealistisk at forestille sig, at Campus Esbjerg kunne blive en af de førende i Europa'.
    Periode15 dec. 2011