Mens urolighederne i landets udsatte boligområder har fyldt godt i medierne, så gør eksperter opmærksomme på, at det er en meget lille del af beboerne i ghettoerne, der begår kriminalitet. - Selvfølgelig er der nogle unge med sociale problemer, som finder sammen i grupperinger, som opfører sig mere eller mindre kriminelt. Men de allerfleste beboere er ganske almindelige mennesker, som også synes, at det er lidt træls med kriminaliteten i områderne, forklarer Sune Qvotrup Jensen, adjunkt ved Sociologisk Institut på Aalborg Universitet. Han støttes af seniorforsker ved Statens Byggeforskningsinstitut, Hans Skifter Andersen, som forklarer, at man tidligere har haft succes med at lave en massiv indsats mod kernen af ballademagere. (Julie Hansen, Jens Beck Nielsen og Christina Agger)

Periode13 okt. 2010

• TitelFå ballademagere dominerer billedet af udsatte boligområder
    Mediets navn/udløbKristeligt Dagblad
    Dato13/10/2010