Færre udlændinge bringer uddannelser i fare

Studerende uden for EU skal fremover selv betale for at studere på de danske universiteter, og det mærker man tydeligt på Aalborg Universitet. På Ingeniør- Natur- og Sundhedsvidenskabelige Fakultet, som primært tiltrækker studerende uden for EU og især kinesere, er antallet af studerende således faldet markant. I 2005 havde Fakultetet ca. 70 studerende fra lande uden for EU, mens tallet ligger på 8 i 2006. Det betyder, at fakultetet mister omkring 15 millioner kroner på budgettet. Det kommer til at betyde, at vi må se på, om der er nogen uddannelser, der ikke kan bære, fordi der ikke er nok studerende, siger dekan Frede Blaabjerg, der ikke kan sige hvilke uddannelser, der er tale om. Fyringer kommer dog ikke på tale, understreger han.
Periode11 aug. 2006

• TitelFærre udlændinge bringer uddannelser i fare
    Mediets navn/udløbDR Nordjylland Regionale Nyheder
    Varighed/længde/størrelse1233