Første studenter i sundhedsteknologi fra AAU

De første civilingeniører i sundhedsteknologi springer for tiden ud fra Aalborg Universitet (AAU). Ingeniørerne har som de første i Danmark gennemgået en fem-årig ingeniøruddannelse, hvor der er blevet lagt stor vægt på at give de studerende medicinsk viden, bl.a. ved hjælp af praktikophold på sygehuse. 'Aalborg Universitet har set det helt rigtige med denne uddannelse', siger en begejstret Ditte Nørgaard-Andersen, direktør i brancheforeningen Medicoindustrien. Ifølge Kim Dremstrup Nielsen, institutleder på AAU, har disse studerende gode jobmuligheder bagefter. 'De ved præcis, hvor skoen trykker ude i sundhedssektoren, fordi de har været i praktik og mødt de problemer, som læger, sygeplejersker og patienter står med i dagligdagen', siger Kim Dremstrup Nielsen. Flere af de studerendes projekter har allerede resulteret i patentansøgninger og jobmuligheder.
Periode10 jun. 2005

• TitelFørste studenter i sundhedsteknologi fra AAU