Flere danskere end nogensinde bor alene

Det er en stor miljøbelastning, at over en million danskere bor alene, hvilket er det højeste nogensinde. 40 pct. af de danske hustande har kun en beboer, og det betyder højere energiforbrug, og at der skal bygges flere boliger, skriver Kristelig Dagblad. Men selvom boligerne er energivenlige, går det ikke op med det stigende boligforbrug, siger forsker Jesper Ole Jensen fra Statens Byggeforskningsinstitut. Også Susanne Balslev Nielsen lektor fra Danmarks Tekniske Universitet mener, at en løsning kunne være at arbejde med en mere kollektiv tankegang, hvor man sørger for, at man både har private områder, samt områder der bliver delt med andre. Indslaget forekommer ca. 4 min. inde i udsendelsen.
Periode12 sep. 2013