Flere ungdomsboliger til studerende skal løfte Sydhavn

København er i fuld gang med at bygge flere ungdomsboliger i byen og sikre flere boliger til studerende. Det arbejde skal nu intensiveres i Sydhavn, efter at Aalborg Universitet har åbnet en afdeling til flere tusinde studerende. Teknik- og miljøborgmester Ayfer Baykal (SF) har netop underskrevet en samarbejdsaftale med universitetet og udtrykker stor tiltro til, at de studerende vil kunne bidrage direkte positivt til at løfte hele Sydhavn. Hun bakkes op af byggedirektør Rolf Andersson, der fortæller, at man i AKB København arbejder på en udviklingsstrategi, hvor netop indpasning af ungdomsboliger er et centralt aspekt. Han ser det nye universitetscampus i Sydhavn som en fantastisk tilskud til bydelen og ser frem til et godt samarbejde med Aalborg Universitet.
      Periode24 apr. 2013