I fremtiden vil flere bosætte sig i byerne, mens færre vil bo på landet, og det er forandringer, der sker i et meget hurtigt tempo, siger landsbyforsker ved Aalborg Universitet Jørgen Møller. Når byer som Aarhus vokser, skaber det vækst og udvikling, men også problemer. Det er allerede nu rigtig svært at komme rundt i byen, fordi trafikken stopper til, siger forsker ved Center for Fremtidsforskning i Aarhus Marianne Levinsen. Hun ønsker derfor flere veje, gangbroer og cykelstier, mens professor Peter Gall Krogh fra Arkitektskolen foreslår, at man bygger i højden samtidig med, at man bevarer naturtætte områder. Det vil man gøre, siger borgmester i Aarhus Jacob Bundsgaard (S) og peger på, at man i forhold til at forbedre infrastrukturen investerer i både cykelstier, letbane og fremkommelighed på vejene.Artiklen skrevet af Åse Andersson, Pelle BankLink til udsendelse Indslaget forekommer ca. 5 min. inde i udsendelsen.
Periode1 okt. 2013