Beskrivelse

De unge har ikke længere Facebook for dem selv. De 30-50-årige anvender i stigende grad det sociale netværk, hvor de f.eks. foretager statusopdateringer. 'Dét konstant at fortælle, hvad vi laver 'lige nu', er med til at give følelsen af konstant tilstedeværelse i hinandens liv. På den måde kan vi hele tiden følge med i hinandens dagligdag uden at gøre nogen særlig indsats. Det er en tidsbesparende form for kontakt på tværs af tid og rum', siger cand.mag i kommunikation, Malene Charlotte Larsen, forsker i brugen af sociale netværk på Aalborg Universitet.
Periode3 feb. 2009

Mediedækning

2

Mediedækning

  • TitelVoksne efterligner unge på Facebook
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten Puls
    Varighed/længde/størrelse1
    Dato03/02/2009
    PersonerMalene Charlotte Larsen
  • TitelHvilken Facebook-type er du?
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten Puls
    Varighed/længde/størrelse4,5
    Dato03/02/2009
    PersonerMalene Charlotte Larsen