Forældre er ikke helt så tilfredse som andre steder

Da Hedensted Kommune for nogle uger siden udsendte en pressemeddelelse, fremgik det, at der er stor tilfredshed med kommunens vuggestuer og børnehaver. Det fremgik desuden, at "Hedensted-børnenes trivsel, motorik, fysiske aktivitet og relationer til andre børn og voksne, ligger på samme niveau som børnene i de øvrige kommuner." Ved nærmere gennemgang af undersøgelsen viste det sig dog, at tilfredsheden i Hedensted Kommune var lidt mindre sammenlignet med bl.a. Fredericia og Billund. Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) på Aalborg Universitet, der har foretaget undersøgelsen, er i gang med et stort forskningsprojekt, der skal fremme børns læring udvikling og trivsel.
      Periode1 jun. 2016