Beskrivelse

Der er en skæv geografisk fordeling af elbiler. Blandt de i alt 15.500 danske elbiler er størstedelen placeret i København og Nordsjælland, hvilket ifølge direktør i Dansk Energi Lars Aagard skyldes, at det er de mest velhavende borgere, der køber elbiler, mens transportafstandene er kortere. Det frustrerer salgsassistent Claus Christiansen, der for nylig har købt en elbil, at der ikke er flere opladere i Nordjylland, og der mangler afgiftsrabat på selv at sætte en lader op. Professor ved Institut for Planlægning på Aalborg Universitet Brian Vad Mathiesen mener, at kommunerne burde eje andele i ladestationerne, og at privatkunder burde få samme rabat som elselskaber. Kilder:Jyllands-posten.dk (Abonnementsområde), 14-01-2020Jyllands-posten.dk (Abonnementsområde), 14-01-2020Jyllands-posten.dk, 14-01-2020Jyllands-posten.dk, 14-01-2020Jyllands-Posten, sektion 1, side 1, 15-01-2020Jyllands-Posten, sektion 1, side 6, 15-01-2020
Periode15 jan. 2020

Mediedækning

7

Mediedækning