Formand for censorer angriber indspisthed

En ny udefrakommende formand for psykologistudierne forsøger at ændre på den struktur, der har præget censorkorpset i mange år. Karen Schultz, der er den nye formand for psykologistudierne, mener, at der er en modsætning mellem regler og virkelighed, når det kommer til udpegning af censorer på de seks psykologiuddannelser i Danmark, herunder bl.a. Aalborg Universitet. På psykologistudier er det kutyme, at underviserne udpeger censorerne, der ofte er bekendte, hvilket er i strid med eksamensbekendtgørelsen fra Uddannelsesministeriet. Professor Lene Tanggaard Pedersen fra Aalborg Universitet (AAU), udtaler, at det kan gå ud over de studerende, hvis underviserne vælger censorer efter relationer i stedet for faglige kvalifikationer.
Periode5 feb. 2012

• TitelFormand for censorer angriber indspisthed
    Mediets navn/udløbBerlingske Online
    MedietypeInternet