Forskere på AAU får millioner

Aalborg Universitet får nu 15 millioner kroner fra Energiselskabet Dong. Aftalen blev underskrevet i går, og indebærer, at Dong betaler beløbet over tre år. Pengene er øremærket til forskning, udvikling og uddannelse indenfor energi- og miljøteknologier. 'Energi er et helt centralt område for Aalborg Universitet (AAU), så vi er enormt glade for at kunne styrke både forskningen, uddannelserne og erhvervssamarbejdet gennem en så stor aftale', siger dekan Frede Blaabjerg fra De Ingeniør-, Natur- og Sundhedsvidenskabelige Fakulteter på AAU. Han mener også, at fremtiden bliver spændende. 'Vi har en spændende opgave foran os med at producere energi til fremtiden. Derfor har vi behov for højt kvalificeret arbejdskraft, der kan løfte teknisk krævende opgaver', udtaler han.
Periode7 maj 2008

• TitelMillioner til forskere på AAU