Forskerne har interesse i stamceller

• Peter Ebbesen

For mange forskeres inden for medicinsk behandling er der stor interesse for at forske i stamceller. Peter Ebbesen, der er professor, dr. med. og chef for Institut for Stamcelleforskning ved Aalborg Universitet forklarer årsagen med, at man er interesseret i to egenskaber, som adskiller stamceller fra andre celletyper. Den ene er, at man kan få stamceller til at ligne de celler vi har i kroppen. Den anden er, at man kan få cellerne til at formere sig. Peter Ebbesen fortæller, at man har arbejdet med stamceller de sidste 60 år, men at det i øjeblikket er meget oppe i tiden at tale om stamcellerne. Den megen fokus på stamceller har dog også skabt politisk ballade omkring brugen af stamceller fra få dage gamle æg.
Periode25 jul. 2006

• TitelForskerne har interesse i stamceller
    Mediets navn/udløbOrientering
    Dato25/07/2006