Frustrede forskere: Dårligt indeklima er skadeligt for folkeskolebørns indlæring

Presse/medie

Beskrivelse

Det er et relativt kendt faktum, at dårligt indeklima på Danmarks folkeskole kan koste dyrt på børnenes indlæring. Men alligevel viser flere og flere undersøgelser, at mængden af CO2 i luften i klasselokalerne ofte overstiger Arbejdstilsynets vejledende maksimum. Udsatte børn er ekstra udsat, eftersom inklusionsprincippet fra 2012 har medført flere specialskolebørn er rykket over til folkeskolen, som har dårligere regler for indeklima end specialskolerne. Ifølge professor Lars Gunnarsen, Statens Byggeforskningsinstitut, er konsekvenserne af forurenet indeluft markante. ”I dårlige skoler burde man egentlig gå et år ekstra,” siger han. Kilder:Ingeniøren, sektion 1, side 4, 31-03-2017
Periode31 mar. 2017

Mediedækning

1

Mediedækning