Gode penge i at blive tidligt færdig

Ny forskning fra Aalborg Universitet (AAU) viser, at du tjener mere som færdiguddannet, hvis du er blevet hurtigt færdig med uddannelsen. Ph.d studerende ved AAU, Trond Klausen, der har lavet forskningen sammen med professor Jørgen Goul Andersen, siger, at studerende, der er blevet hurtigt færdiguddannede, tjener flere penge pr. år, end de studerende, der bliver færdige i en ældre alder. Forskningen er baseret på data fra 50.000 kandidater og 100.000 med en mellemlang videregående uddannelse. Karina Søborg, der er uddannelsespolitisk ordfører i Studentersamfundet, frygter, at den nye forskning vil blive misbrugt af regeringen til at indføre sanktioner mod studerende, der går senere i gang med en uddannelse. (kl. 19.30)
    Periode1 feb. 2006

• TitelGode penge i at blive tidligt færdig
      Mediets navn/udløbTV 2/Nord Regionale Nyheder
      MedietypeFjernsyn