GPS-overvågning skal målrette byudvikling

• Henrik Harder

Forskere fra Aalborg Universitet har gennem halvandet år undersøgt, hvordan ungdommen bruger byen. Blandt andet har de unge været udstyret med GPS-sendere, og resultaterne skal hjælpe kommunerne med at forbedre byrummet. Forskningsprojektet "Det mangfoldige byrum" har gennem halvandet år undersøgt, hvordan ungdommen bruger byen, og hvordan de ser byrummet som en del af deres liv. ... Spørger man de unge, hvad der vil gøre Aalborg og andre byer mere attraktive steder at opholde sig, er svaret klart: Der skal være steder, hvor de kan være, der skal være flere træer og planter, og så skal der være rent og pænt osv., forklarer lektor Henrik Harder , der er leder af forskningsprojektet på Institut for Arkitektur og Design.
Periode24 jun. 2009

• TitelGPS-overvågning skal målrette byudvikling