Uddannelses- og forskningsminister Ane Halsboe-Jørgensen gæstede mandag Aalborg Universitet (AAU). Her fik hun indsigt i universitetets forskning i bæredygtighed og AAU-studerendes input til bedre studietrivsel.

Emne

Uddrag:

MINISTER: STUDIETIDEN SKAL VÆRE GOD

Prorektor Inger Askehave gav ministeren et indblik i, hvordan AAU arbejder med studieliv og studietrivsel. Adjunkt Casper Feilberg fra Institut for Kommunikation og Psykologi, lektor Annette Q. Romani fra Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, leder af AAU’s studievejledning Rikke Jønsson og nogle studenter-studievejledere præsenterede i forlængelse heraf deres erfaringer med at øge trivslen blandt de studerende. Ministeren blev præsenteret for konceptet bag den dannelsesworkshop, som nye studerende på bl.a. psykologistudiet har deltaget i.

Periode30 sep. 2019