Hemmelig membran laver billige og fleksible betonkonstruktioner

• Mathias Kræmmergaard Kristensen
  • Poul Henning Kirkegaard
  • Christian Raun Jepsen

To iværksættere og civilingeniører fra Aalborg Universitets Institut for Arkitektur, Design og Medieteknologi har i samarbejde med universitetets Institut for Byggeri og Anlæg udviklet en ny membran, der kan lave billige og fleksible betonkonstruktioner. Målet er nu at gøre den nye silikonemembran til en karrierevej. - Normalt skal forme til beton eller gips fræses ud i skum eller plast, hvilket er dyrt og tidskrævende. Der er masser af plads og penge at spare ved at støbe formen direkte med vores metode, siger Christian Raun, der sammen med partneren Mathias Kristensen har stiftet firmaet Adapa. (Mie Stage)
Periode15 dec. 2010

• TitelHemmelig membran laver billige og fleksible betonkonstruktioner
    Mediets navn/udløbIng.dk (Ingeniøren)
    Dato15/12/2010
    URLLog ind for at vise link til presseklip fra Infomedia
    PersonerMathias Kræmmergaard Kristensen, Poul Henning Kirkegaard, Christian Raun Jepsen