Homo-OL styrker Danmarks renommé

Som følge af sidste uges World Outgames står Danmark nu med en reel chance for at blive til andet og mere end det land, der kickstartede Muhammedkrisen. Sådan lyder udmeldingen fra blandt andre Christian Have, der er professor ved Institut for Kommunikation på Aalborg Universitet. - De seneste 4-5 år har vi i udlandet været kendt som landet med Muhammedkrisen. Og at vi igen kan profilere os som et åbent og tolerant samfund har været fantastisk vigtigt. Det er afslutningen på en krise om Danmarks branding og renomme, siger Have og møder opbakning fra kulturborgmester i Københavns Kommune, Pia Allerslev (V), som vurderer, at World Outgames sender klare signaler til omverdenen om, at man i København er tolerant og åben.
    Periode2 aug. 2009