Hvem har nogensinde mødten lykkelig berømt?

Adjungeret professor på Aalborg Universitet og Copenhagen Business School Christian Have er blandt de bedste herhjemme, når vejen skal banes for nye berømtheder. Nu har han skrevet en kritisk bog om celebrity-kulturen, "Vi leder efter en identitet, vi ikke kan finde. Og når vi ikke kan finde vores egen, kan vi altid låne lidt identitet af berømthederne". At man både kan skrive en kritisk bog om berømmelse og samtidig selv hjælpe ukendte til at blive kendte, ser Christian Have ikke som et dilemma. - På ingen måde. Jeg tror, det er vigtigt at sondre imellem, at jeg hverken er de unge kunstneres agent eller manager, men deres rådgiver i, hvordan de overlever og agerer bedst midt i berømmelsen. Desuden kommer folk sjældent og direkte beder mig om hjælp til at gøre dem berømte. De kommer oftest, fordi de har fået en rolle i en film eller teaterstykke eller et andet projekt, forklarer han. (Anne Funch)
      Periode17 okt. 2010