Hvem skal arve fodboldforretningerne?

Presse/medie

Beskrivelse

Danmarks to største fodboldklubber er præget af to næsten lige så store personligheder. Per Bjerregaard har tegnet Brøndby i 33 år, og Flemming Østergaard har stået i spidsen for FCK i ti år. Per Nikolaj Bukh, professor ved Institut for Erhvervsstudier ved Aalborg Universitet, peger på, at tiden efter to så markante fodboldbosser kan udspille sig på to måder. Enten er selskaberne ikke noget værd uden deres ejere, som man ser det i mindre håndværkervirksomheder, eller også kommer der nogle mindre udadvendte chefer, der med økonomisk sans formår at drive forretningen videre. Jesper Jørgensen, partner i Deloitte med speciale i fodboldklubbers økonomi, ser FCK som bedre rustet til at skifte frontfigur end Brøndby. Østergaard er allerede trådt ud af direktionen og har skabt en selvkørende administration, mens det er mindre åbenlyst, hvem der kommer til at tage over i Brøndby, siger Jesper Jørgensen.
Periode1 maj 2006

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelHvem skal arve fodboldforretningerne?
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten Sport
    Varighed/længde/størrelse12,13,14
    Dato01/05/2006
    PersonerPer Nikolaj Bukh