Influencere tjener styrtende på at flashe et forbrugstungt liv på Instragram. Og den klimabevidste ungdom elsker at følge med

Presse/medie

Beskrivelse

Klimabevidsthed er hipt hos ungdommen, og de 18-29 årige er den aldersgruppe, der ser mest alvorligt på klimaforandringer. Samtidig bruger denne aldersgruppe meget tid på Instagram og følger influencere, der tjener flere millioner på at vise ekstravagante liv med mange flyrejser og meget tøj. Malene Charlotte Larsen, lektor ved Institut for Kommunikation og Psykologi på Aalborg Universitet, forklarer, at det kan være svært at "unfollow" influencere, fordi de er gode til skabe en følelse af autenticitet. Ifølge Larsen gør dette, at deres følgere skaber et bånd til influencerne, og derfor kan det være svært at trykke "unfollow."(Resumé leveret af Infomedia) Kilder:Politiken.dk, 31-03-2022

Periode31 mar. 2022 → 5 apr. 2022

Mediedækning

2

Mediedækning