Innovativt belysningsprojekt for stitunnellerne på Farumruten

Aalborg Universitet, Sekretariatet for Supercykelstier og ÅF Lighting indgik i 2016 en samarbejdsaftale om at udvikle et innovativt lyskoncept til tunnellerne på supercykelstierne i hovedstadsregionen. Projektet skulle fokusere på bedre belysning af cykelstierne, som skulle øge sikkerheden på ruterne, da de er meget trafikkerede. Første fase af samarbejdsprojektet gik ud på at lysdesignstuderende på 2. semester på Aalborg Universitet udviklede innovative belysningskoncepter til stitunnellerne langs Farumruten. Det endte med at blive funktionsbelysning og et genkendeligt visuelt element i alle tunneller. Projektet med at etablere disse blev udbudt i juni 2017 og vundet af Hareskov Elektric. Projektet forventes at være færdigt ultimo 2017.

Periode13 okt. 2017