Interview: Nasrullah Memon, pakistansk matematiker

Nasrullah Memon, pakistansk født matematiker på Aalborg Universitet, overvejer at flytte til Esbjerg som følge af pladsmangel i boligen i Tjæreborg. Han tilføjer, at familien også er blevet integreret godt i Tjæreborg. Nasrullah Memon har boet tre år i Danmark og er for nyligt blevet tilbudt et job på et større dansk universitet. Han er dog faldet så godt til på Aalborg Universitet, at han afslog. Det eneste problem, mener Nasrullah Memon, er manglen af penge til forskningen. Han forsker i matematiske modeller, der kan afsløre personsammenhænge i skjulte netværk på nettet. Torben Rosenørn, prodekan på Aalborg Universitet, udtaler, at der er meget grundsforskning i de matematiske modelller, og det ofte er nemmere at få støtte til direkte anvendeligt matematik.
    Periode5 dec. 2008

• TitelMatematikken er hans våben