Rotary i Hjørring planlagde at bygge et stort it-oplevelsescenter i 2007, der skulle tiltrække op mod 400.000 gæster om året og koste 500 mio. kr. Idéen blev dog født året før krisen, og det blev derfor markant sværere at finde investorer til projektet. Arbejdsgruppen har nu opgivet helt at placere centeret i Hjørring Kommune, og har nu flyttet idéen til Frederikshavns Havn. Projektet er udformet af professor Jens F. Jensen og seniorrådgiver Peter Kofoed, begge fra Aalborg Universitet. Arbejdet har afsæt i en fond, hvor et af bestyrelsesmedlemmerne er Lars Bonderup Bjørn, som er bestyrelsesformand for Aalborg Universitet og Frederikshavns Havn. Han har ikke tænkt sig at droppe centret, også selvom det ikke kan placeres i Hjørring.
Periode21 nov. 2011