It-industrien trives i Aalborg

Senior Business Manager i IBM Søren Damgaard mener, det er vigtigt at se bagud, hvis man skal drage nytte af it-udviklingen indtil nu. Ordene falder i forbindelse med, at man vil belyse, hvad der skal til for at få en stor it-industri i Nordjylland. Aalborg Universitet (AAU) har længe spillet en vigtig rolle i den nordjyske industri, og en undersøgelse har netop vist, at AAU sammen med Danmarks Tekniske Universitet har samarbejdet med ca. en tredjedel af de store danske virksomheder inden for it- og kommunikationsbranchen (IKT). AAU-rektor Finn Kjærsdam påpeger, at tiden nu er inden til at få det offentlige mere med. Han mener, at missionen med at indgå i forskningssamarbejde med erhvervslivet er lykkedes. Undersøgelsen viser også, at AAU inden for IKT er det mest landsdækkende, idet man er med i projekter i fem ud af seks regioner i Danmark.
Periode12 okt. 2005

• TitelIt-industrien trives i Aalborg