It-studerende vil være selvstændige

ComputerWorld har foretaget en rundspørge blandt studerende på de videregående it-uddannelser i Danmark. Undersøgelsen viser, at 86 pct. af de studerende godt kan forestille sig, at de åbner deres egen virksomhed. Mange af dem har allerede startet eget firma ved siden af studierne. ComputerWorld bringer også en gennemgang af to 'rugekasser', hvor landets potentielle it-iværksættere kan få hjælp til deres planer. Aalborg Universitet startede således inkubator-ordningen, Greenhouse, denne sommer. Ordningen yder bl.a. hjælp til forretningsmæssige spørgsmål, tilbyder faglig sparring med vejledere og lægger lokaler til. På IT-Universitetet ligger Microsoft's Technology Lab side om side med Innovation Lab i væksthuset, hvor iværksættere kan lade sig inspirere af de etablerede firmaer og af de andre iværksættere.
      Periode9 sep. 2005

Varighed/længde/størrelse1,12,13