"Jeg skal ikke være cand. idiot"

Syddansk Universitet deler sammen med Aalborg Universitet førstepladsen i at udklække mønsterbrydere som Steffan Winther Johansen, som er blevet civilingeniør i stedet for håndværker ligesom sin far. - Far siger, jeg skal passe på ikke at uddanne mig til cand. idiot. Men jeg ved, han har respekt for mit valg, siger han og peger på, at det er godt at have lidt håndværkerblod med ind i den videregående uddanelse - det bringer tingene ned på jorden. Otte procent af forældrene til de studerende på Syddansk Universitet har ingen højere uddannelse end folkeskolen, og på Aalborg Universitet er det 7 procent. Kun 16 procent af de studerende på Syddansk Universitet har forældre med en længerevarende uddannelse, og på Aalborg Universitet 15 procent. (Tommy Byrne)
      Periode29 nov. 2010

• Titel"Jeg skal ikke være cand. idiot"
        Mediets navn/udløbFyens Stiftstidende
        Dato29/11/2010
        URLLog ind for at vise link til presseklip fra Infomedia
      • TitelØvrig kilde
        Mediets navn/udløbFyens Stiftstidende, 29-11-2010